Telefonsalg og sleipe salgstaktikker med forenklede reklamebudskap som «løp og kjøp» oppleves ofte som lite relevant, er utdatert og kan faktisk skape avstand til målgruppen.
I stedet søker kunder i dag autentisitet, åpenhet og vennlighet i møte med en merkevare eller et produkt/tjeneste.
Det er nettopp dette innholdsmarkedsføring handler om: Å skape relasjoner til målgruppen gjennom godt innhold, der det å hjelpe og opplyse målgruppen står i sentrum – ikke produktet eller selskapet.
Her kan du lese om:
- Budskapet som kunden egentlig vil høre
- Hva er innholdsmarkedsføring?
- Seks bevis på at innholdsmarkedsføring fungerer
- Case fra Microsoft: – Det kunden vil høre
- Kundenes beslutningsprosess
- Våre skrivetips
- Case fra Telenor Norge: Enklere salg av kompliserte tjenester
- Fem fra Iteo deler sitt beste tips
- Case fra Eiendomshuset Malling & Co: Jakter nye kunder med innholdsmarkedsføring